Lanserer arrangementskalender for Selbu og Tydal:

– Dette vet vi mange har savnet

I lange tider har det vært snakk "på bygda" om at man savner en kalender som favner alle små og store arrangement i bygdene våre for å gi innbyggerne oversikt. Det har også vært nevnt i debatten rundt en kultursjef, at noen burde sitte og koordinere og følge med slik at arrangementer ikke kolliderer med hverandre. Nå presenterer lokalavisa en løsning for dette.

Publisert

— Vi vet at dette er noe mange har savnet, og de vi allerede har begynt å nevne det for blir svært positive til initiativet. Blant annet var det en som sa: "Meget bra at Selbyggen tar initiativ til arrangementskalender!!! Det har nok vært et savn i Selbu og Tydal." Og når vi allerede nå får slike tilbakemeldinger så tror vi at vi har startet noe bra her, sier assisterende redaktør i Selbyggen, og den som har hovedansvar for oppsett og lansering av kalenderen, Oda Cecilie Folde. 

Ansvarlig for oppsett og lansering av kalenderen, Oda Cecilie Folde, tror dette vil bli "the place to be" på nett fremover, enten man står ansvarlig for et arrangement eller er en innbygger eller hytteturist som planlegger å finne på noe i Selbu og Tydal. Foto: Tomas Garberg

Hun sier at det lenge har vært et ønske om å få til denne tjenesten for dalføret, da så mange har spurt om det, men forteller at for å få til noe slikt krever det god planlegging og bruk av de riktige tjenestene. 

– Vi har derfor skaffet oss en toppmoderne løsning som presenterer alle arrangementer og arrangører på en svært god måte, både på desktop og mobil. Løsningen er svært enkel å bla i, og gir infoen på en ryddig måte. Jeg mener at en slik kalender er en gullpakke for våre annonsører hvis man ser på antall sidevisninger Selbyggen kan ha i uken – det er snakk om mye eksponering, forteller hun.

– Men for at en slik kalender skal fungere, så er man jo avhengig av at alle annonsører kommer til å bruke den?

– Det er helt klart et viktig poeng. Vi ønsker at dette skal bli en overkommelig affære for de fleste – enten man er stor eller liten som lag eller bedrift. Vi ønsker derfor en god dialog med alle for å kartlegge hva de har behov for, og finne spesialtilpassede løsninger for alle. Dette avhenger om man er forening eller bedrift, om man skal ha mange eller få arrangementer i løpet av en periode, og om man er en fast annonsør hos oss i dag. Vi skal finne gode løsninger for alle her, sier Folde og påpeker at dialogen blir viktig i kartleggingen. 

Fint og brukervennlig design på den nye arrangementskalenderen.

Alle får prøve gratis i lanseringsperioden

De som allerede annonserer sine arrangementer i papiravisa får den også med på nett den første perioden, helt gratis. Andre kan også få teste den en periode uten kostnad, dersom man ønsker å se hvordan det fungerer. 

– Dette gjør vi slik at alle skal få en mulighet til å teste kalenderen, og få se hvor brukervennlig den er. Vi vil også få en god oversikt over hvor mange som besøker kalenderen daglig, og hvilken eksponering annonsen din da får. Målet er at dette skal bli noe verken annonsører, innbyggere eller hytteeiere vil være foruten. 

Det blir et unikt planleggingsverktøy for de som ønsker å finne på noe i Selbu og Tydal, og arrangører får større mulighet til å slippe at arrangementet deres kolliderer med noen andres. Derfor er et hett tips å legge inn dine arrangementer så fort du har det klart, oppfordrer Folde. 

Har du spørsmål er det bare å ta kontakt med Selbyggen på annonse@selbyggen.no, eller på telefon 73 81 08 80. 

PS: Kalenderen kan også legges til enkelt som en snarveg på alle telefoner, som en app. Det kan man få personlig hjelp til, i tillegg til at det skal lages en video på hvordan man gjør det selv.

Sjekk ut kalenderen her, og som arrangør kan du lage deg egen bruker uten problem.

Powered by Labrador CMS