Debatt

– Men velvilje og serviceinnstilling, det er dere langt unna!

Publisert

Dette er et leserinnlegg som gjenspeiler skribentens meninger.

Leser med stor forbauselse artikkelen i Selbyggen («50 doser revet bort på under tre minutter», publisert på Selbyggens nettsider 6. juli red.anm). Der står det at vi som innbyggere må planlegge ferien ut fra vaksinene. Dette gjøres i uke 27 i juli måned. I mitt tilfelle var det litt sent da vi bestilte bobil i januar.

Vi tenkte at det var et lurt alternativ. Vi kunne da reise på en tur uten å tenke særlig på smitte. Jeg har i mitt yrke tenkt forebygging og smitte, jobbet etter rødt, gult og en uke på grønt nivå, siden utbruddet. Jeg har hatt minimal sosial omgang med familie og venner. Jeg begynte å bli oppringt av et nummer. Siden jeg stod i undervisning, tok jeg ikke telefonen. Det kom en telefon per uke. Så tok jeg tilfeldigvis telefonen og det var fra vaksinasjonskontoret. De kunne fortelle at de hadde ringt flere ganger. Fikk time 10.06 for første vaksine.

Hoppende glad møtte jeg og fikk vaksine. Som et slag i trynet fikk jeg se dato for revaksinering 22. juli. Det var den uka bobilen var bestilt. Ringte så fort jeg kunne til vaksinasjonskontoret for å forsøke å få byttet timen. Der fikk jeg til svar at det ikke gikk an. Jeg måtte huske at det var en pandemi. Jeg svarte at det hadde jeg full forståelse for, og at det visste jeg alt om. Tenkte at hvis jeg var tidlig ute, var det sikkert noen andre det ikke passet for også. Så det var bare et spørsmål.

Ingen velvilje var å spore. Derfor reagerer jeg på artikkelen der det står at bytting har forekommet. Gjør dere forskjell? Ingen fare, da jeg har bestilt meg flybillett fra Tromsø og hjem for å bli vaksinert, for så å fly opp igjen. Det ble billigere enn å kansellere bobilen vi hadde leid.

Men velvilje og serviceinnstilling, det er dere langt unna! Jeg burde ha løyet, ringt og sagt at jeg var syk samme dag. Da hadde dette ikke vært et problem. Rart samfunn vi lever i!

Powered by Labrador CMS